Tuluttut – blog o niczym

Tuluttut – blog about nothing, mostly in Polish.

Co robić, gdy wykradną Ci dane karty płatniczej?

Jest miły, niedzielny wieczór. Piję spokojnie wino, odpoczywam, gdy w pewnym momencie przychodzi SMS. To mój bank.

„Twoja platnosc karta nie powiodla sie z powodu niewystarczajacego limitu na transakcje internetowe. Zmien limity w serwisie lub na…”

Zaraz, zaraz. Przecież w tej chwili nigdzie za nic nie płacę. Szybkie zerknięcie na serwis transakcyjny i okazuje się, że ktoś przed chwilą dokonał kilku płatności, rzekomo moją kartą, w Paryżu i w tej chwili próbował jeszcze zapłacić za coś przez internet. Co prawda tydzień temu wróciłem właśnie z weekendówki, gdzie o parę miejsc francuskojęzycznych zahaczyłem, ale o Paryż ani cokolwiek we Francji na pewno nie.

Ok, co robić w takiej sytuacji?

1. Dowiedz się, jaki jest numer do infolinii Twojego banku. W mBanku to 801 300 800 albo +48 42 6 300 800.
2. Zadzwoń tam jak najszybciej, by zastrzec kartę. U mnie w banku od razu też mogłem zamówić nową, przy okazji pani próbowała namówić mnie na dodatkowe produkty – to akurat chyba trochę słaby moment na to.
3. Konsultantka też poinstruowała mnie, że należy starą kartę pociąć.
4. Trochę zależy od tego, jak szybko się zorientujesz. U mnie transakcje są jeszcze na etapie blokady, więc podobno jest możliwe, że bank jeszcze odrzuci transakcje. Jeśli nie, zaczyna się pisanie reklamacji.
5. W dłuższej perspektywie – warto pomyśleć, jakie masz limity na karcie. U mnie wszystko, co udało się opłacić mojemu nowemu paryskiemu alter ego, zmieściło się w 1500 zł.

Ostrożności nigdy za wiele, ale czasem nie wystarczy. Oby Wam się nie przydało, ale może komuś zostanie z tyłu głowy w razie czego :)

zlodzieje

1 responses to “Co robić, gdy wykradną Ci dane karty płatniczej?

  1. Pingback: Twoja karta płatnicza została zablokowana za granicą – co robić? – mmkay.pl

Dodaj komentarz