Tuluttut – blog o niczym

Tuluttut – blog about nothing, mostly in Polish.

OpenStreetMap

Projekt OpenStreetMap ma na celu stworzenie darmowej mapy, na której każdy może zaznaczyć i edytować przydatne punkty, takie jak sklepy, restauracje, poprawiać ułożenie ulic i katalogować istniejące obiekty z ich ułożeniem na mapie. Więcej informacji o nim można przeczytać również na Wikipedii.

Zajrzałem dzisiaj na stronę OpenStreetMap i odkryłem, że choć ulice są dobrze rozmieszczone, to w mojej okolicy nie zaznaczono niemal żadnych obiektów. Zacząłem więc dodawać kolejne punkty, z czego zrobił się całkiem spory spis zmian, a moje osiedle zaczęło wyglądać tak:

Suchostrzygi

Zachęcam do dodawania nowych miejsc i bawienia się mapą. W Wielkiej Brytanii na podstawie OpenStreetMap powstał projekt CycleStreets, pozwalający na znalezienie trasy pomiędzy miejscowościami z użyciem ścieżek rowerowych. Może i u nas powstanie coś podobnego, gdy danych o okolicy będzie więcej?

Jeśli ten wpis zmotywował Cię do zrobienia choćby paru edycji w OpenStreetMap, proszę, napisz komentarz i podaj, w jakiej okolicy dokonałeś/aś edycji.

3 responses to “OpenStreetMap

  1. Adam Jordanek 22 lipca 2012 o 13:41

    Edytuję w OSM od lat i ciężko wskazać jakieś konkretne miejsce, ponieważ moje edycje są rozsiane po całej PL. Ale przykładowo dzieło moje i kolegi http://www.openstreetmap.org/?lat=51.10487&lon=17.07466&zoom=17&layers=M

  2. mmkay 22 lipca 2012 o 22:31

    Ile czasu zajęło coś tak dokładnego? Robi duże wrażenie. Edytujesz tylko miejsca, które dobrze znasz, czy czasami również na podstawie innych źródeł miejsca, w których nigdy nie byłeś?

  3. Adam Jordanek 23 lipca 2012 o 08:11

    W sumie zajęło nam to 2 dni (oczywiście mówię o zoo). Jeden dzień zbieranie danych w terenie, a drugi wprowadzanie. Rzadko mam możliwość edytowania terenu, który znam częściej jest to rysowanie z bing/ortofoto. Jeśli zbieram punkty POI to też często jestem w miejscu, w którym wcześniej nie bylem.

    Zapraszam na forum/IRC/listę dyskusyjną OSM PL :-)

Skomentuj

