Tuluttut – blog o niczym

Tuluttut – blog about nothing, mostly in Polish.

Biletyregionalne.pl – już prawie to, czego oczekuję

Gdy wracałem dzisiaj z uczelni, wysiadając jak zwykle na dworcu w Tczewie, z głośników usłyszałem standardowy komunikat o przyjeździe pociągu relacji Gdynia – Laskowice Pomorskie, peronie, godzinie odjazdu. Tym razem jednak na końcu komunikatu znalazła się dodatkowa informacja. Brzmiało to mniej więcej tak:

Szanowni podróżni, Przewozy Regionalne zachęcają do zakupu biletów kolejowych na pociągi spółki poprzez internetową platformę biletyregionalne.pl.

Link został oczywiście natychmiast zanotowany w telefonie. W domu sprawdziłem, co nowego oferuje mój ulubiony przewoźnik kolejowy, by zostać mile zaskoczonym. Nie dość, że na stronie można kupić bilety jednorazowe i okresowe na praktycznie wszystkie relacje obsługiwane przez Przewozy Regionalne, to jeszcze, dzięki współpracy z eCard, możliwe jest płacenie zarówno kartą, jak i przez… Paypala.

Dzięki wprowadzeniu opłaty za korzystanie z kart debetowych w moim banku, od paru miesięcy kombinowałem nad tym, jak tu zapłacić kartą za mój bilet miesięczny, kupując go w kasach PR. Nowa platforma pozwala mi na zakup biletu miesięcznego przez internet… ale zaraz, zaraz, tak dobrze nie ma.

Jako mieszkaniec Tczewa (ostatniej stacji na trasie trójmiejskiej SKM) z planem zajęć ułożonym tak, że dość często pasuje mi jedna z czterech SKM-ek dziennie, kupuję bilet miesięczny łączony PR+SKM, droższy o około 5 zł. To właśnie było dużym problemem we wrześniu, gdy poszukiwałem miejsca, gdzie jestem w stanie zapłacić kartą. W Tczewie terminal posiadają jedynie kasy IC, które jednak nie mogą sprzedać mi miesięcznego łączonego, bo to „specjalna taryfa Przewozów i SKM”. Tak samo jest oczywiście w kasie IC w Gdańsku Głównym, tam zostałem z kolei wysłany do kasy SKM, gdzie uprzejmie oznajmiono mi, że terminale owszem, są, ale w planach.

Całe to marudzenie jest oczywiście związane z tym, że strona systemu sprzedaży biletów PR owszem, jest ładna, a nawet zazwyczaj pewnie przydatna, ale oferty PR+SKM również na niej nie ma. Wysłałem maila na kontaktowy adres podany na stronie, zobaczymy, co z tym będzie dalej. To jest jednak już krok w dobrą stronę, jeden z wielu, jakie ostatnio czynią Przewozy Regionalne (tak, podobają mi się te ostatnio puszczane trzy składy ;))

Skomentuj

