Tuluttut – blog o niczym

Tuluttut – blog about nothing, mostly in Polish.

KŚ Ekspert

Przypadkiem, w saloniku prasowym połączonym z księgarnią, podczas oczekiwania na załatwienie jednej sprawy, do ręki wpadł mi najnowszy Komputer Świat Ekspert. Dość pozytywnie zaskoczyła mnie ewolucja tego pisma od czasu, gdy ostatnio je zakupiłem. Na płycie DVD dołączonej do wydania niejakie Kubuntu 7, a przynajmniej tak zostało opisane na okładce. W tej chwili łatwo zgadnąć, że chodzi o wersję 7.04/5 (zależnie od tego czy przygotowaną przez Canonical, czy przerobioną przez ubuntu.pl), ale co jeśli takie coś ukazałoby się przykładowo w listopadzie? Skąd przeciętny user miałby wiedzieć że chodzi o Kubuntu 7.05 (informację znalazłem na stronie z opisem programów na linuksa na CD)? Niby drobiazg ale zawsze. Wszystko wskazuje na to, że KŚ Ekspert zaczął wyraźniej dostrzegać open-source community, bo jakiś czas temu bodajże na płycie pojawił się Damn Small Linux , a teraz Kubuntu, do tego strony o Linuksie w środku, sporo programów na licencji GPL, byłem naprawdę mile zaskoczony.

KŚ Ekspert dostrzega też sporą community internetową, choćby przez porady jak zabezpieczyć przed spamem forum oparte na phpbb2, czy informację, jak można zarobić w internecie. Tutaj zaciekawiły mnie dwie rzeczy.

Jedną z podanych możliwości były reklamy Google i tym podobnych serwisów, ale tutaj jako minus podana była konieczność założenia strony (sic!)… W tym momencie, krótko mówiąc, oniemiałem. Taka porada może nie mniej, nie więcej, tylko doradzić dzieciom neostrady, że warto zakładać strony internetowe tylko dla wpływów z reklam, nie posiadając pomysłu na to, co ma być na tej stronie i jakichkolwiek umiejętności w HTML, czyli może czekać nas inwazja bezsensownych stron opartych na PHP-Fusion i Joomli, o ile DN będzie stać na hosting, który zezwala na wstawienie własnych reklam. Na szczęście, szybko się zawiodą odnośnie zarobków.

Kolejna możliwość – „praca” jako moderator forum internetowego. Robię za admina na kilku forach, niektórych nawet sporych (dość specjalistycznych, tematyka mikronacyjna), ale założyłem, że nie warto podchodzić do tego komercyjnie, bo to moje hobby, dlatego fora stoją na darmowych serwerach, robię to dla czystej przyjemności. Poza tym, podane było tam, że na moderowaniu forów można zarobić nawet kilkaset złotych miesięcznie? W jaki sposób? Admin nam da? :) Czy może z reklam, gdzie zarobek jest naprawdę wątpliwy, choć możliwy? :)

4 responses to “KŚ Ekspert

  1. Walker 24 lipca 2007 o 18:28

    Gazet to ja nie czytam od czerwca 2005. Wszystko mam tutaj – w internecie.

    A co do pracy jako moderator, no to rzeczywiście ktoś chyba przesadził i to ostro.

    BTW: podałeś link do reklam Google, jednocześnie z identyfikatorem Twojej sesji. Nie rób tego z żadnym serwisem nigdy. Zawsze patrz na wklejany link i jak zauważysz tam jakiś przypadkowy ciąg znaków to się go pozbądź.

  2. tuluttut 24 lipca 2007 o 18:35

    Poprawione, dzięki.

  3. Walker 24 lipca 2007 o 20:38

    No teraz to tak poprawiłeś, że nie prowadzi do nikąd ;].

  4. tuluttut 24 lipca 2007 o 21:19

    Teraz działa :)

Skomentuj

