Tuluttut – blog o niczym

Tuluttut – blog about nothing, mostly in Polish.

Zdrowy uczeń niehakier.

Jakoś tak złożyło się, iż niestety nie miałem bądź czasu, bądź możliwości na napisanie kolejnego słitaśnego wpisu. Podejrzewam, że w niedługim czasie postaram się zrecenzować nową płytę LP – Minutes To Midnight, płytę już słyszałem, ale chcę poczekać na oryginał, z wkładką, pudełkiem, bo jak sam zespół twierdzi, same piosenki to tylko część tego, co zespół ma zamiar przekazać.

Zanim jeszcze udało mi się rozchorować (dwudniowe choróbsko, pewnie dłużej by mnie trzymało gdyby nie cud-tabletki i to, że chciałem koniecznie przybyć na Dzień Otwarty mojej szkoły, na którym siedzę sobie właśnie w pracowni informatycznej (nie jest jednak tak ciekawie, jak myślałem, że będzie, ale cóż), zapewne potrwałoby to dłużej. Mniejsza jednak z tym, w końcu czuję się dobrze i to jest ważne.

Kilka dni temu obejrzałem film „Hakerzy” na TVP2, film bardzo przyjemny. Fakt, że z ’95 roku, ale nadal jest to bardzo ciekawe. Jedyna zabawna rzecz to wizualizacje, które starały się pokazać komputery jako wirtualne budynki, które są atakowane trójwymiarowymi pakietami danych :) Jedno trzeba przyznać – film był na tyle ciekawy, że miałem ochotę po nim zostać małym hakerem :) Po jednym dniu mi przeszło. Czemu? Pierwsza rzecz, nie mam zamiaru być script kiddie, bo moim zdaniem takie podejście do sprawy jest zdecydowanie nieodpowiednie – jak ktoś jest lamerem, to często nim pozostaje, niezależnie ile skryptów posiada na pokładzie swojego komputera. Z kolei nie mam zamiaru na uczenie się architektury systemów i programowania poświęcać całego życia, dlatego zostanę taki jaki jestem, bez specjalnej wiedzy ale za to z dobrym samopoczuciem. To tyle na dziś :)

3 responses to “Zdrowy uczeń niehakier.

  1. Walker 11 Maj 2007 o 17:52

    ale chcę poczekać na oryginał, z wkładką, pudełkiem, bo jak sam zespół twierdzi, same piosenki to tylko część tego, co zespół ma zamiar przekazać.

    No taak… choc wie, ze nie znajdzie sie tam nic innego jak pudelko w jakiejs odbajerzonej okladce, a w srodku teksty piosenek, to i tak ja kupi, bo jest fanatykiem. Mam podobne podejscie, jednak nie do Linkin Park (na szczescie?)

    (nie jest jednak tak ciekawie, jak myślałem, że będzie, ale cóż)

    Tak, tak. Ja tez ubolewam nad tym, ze skomercjalizowany swiat czesto nie pozwala zaistniec temu free/open source’owemu. To jest okropne, naprawde!

    dlatego zostanę taki jaki jestem, bez specjalnej wiedzy ale za to z dobrym samopoczuciem.

    A ja dalej bede Cie meczyl, zebys zainteresowal sie PHP. Nie mowie tutaj o hakierowaniu, ale ogolem o programowaniu, bo wiem, ze do tego sie nadajesz, leniu ;).

  2. Niezależna. 11 Maj 2007 o 21:15

    Hm. Pamiętam jak byłam w 6. klasie i na lekcji j.niemieckiego stałam przed tablicą. Miałam tam napisać o tym kim chciałabym być w przyszłości.
    Wybrałam hackera. Pani się przeraziła i oczywiście wmawiała mi, że na pewno nim nie zostane. Miała rację, bo było to przelotne zauroczenie.
    Natomiast nadal sądzę, że jest to normalny zawód, często wybierany z pasji i zamiłowania do tych wszystkich literek i świata komputerów.
    Przede wszystkim uważam, że tkwi w nim niebezpieczeństwo i chęć sprawdzenia swoich umiejętności, co niezwykle mnie pociąga.

    Pozdrawiam.
    A.M.

  3. Walker 13 Maj 2007 o 19:29

    Natomiast nadal sądzę, że jest to normalny zawód,

    Zawod? Hacker to jest takie okreslenie czlowieka, ktorego wlasnie pasja sa komputery i posiada w tej dziedzinie ogromna wiedze, a co za tym idzie jest bardzo czesto pozadany przez rozne firmy z branzy IT, ale nie ma zawodu „hacker”. To takie okreslenie, miano.

    Swoja droga, kobieta – hacker, to bardzo rzadko spotykane zjawisko na swiecie i baaardzo ciekawe.

Skomentuj

